بچه من باهوش است
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بچه من باهوش است
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 1148
نویسنده : منو تو
    اتاق كودكم چه رنگي باشد؟

سعي كنيد اتاق كودك‌تان را با رنگ‌هاي شاد و روشن تزئين كنيد. اگر فرزند شما پسر است همه رنگ‌ها به جز رنگ‌هاي صورتي و ارغواني براي اتاق او مناسب است. براي دخترها از همه رنگ‌ها مي‌توانيد استفاده كنيد، به شرطي كه رنگ غالب آبي يا قرمز نباشد. رنگ‌هاي تيره و سنگين هر چند مورد علاقه شما هستند، ولي مورداستفاده اتاق كودك نيستند. به علاوه، اتاق كودك بايد جايي باشد كه نور كافي به آن بتابد و پرده‌هاي آن هم بايد نور را به درون اتاق راه دهند.





     چگونه کودکم با بازي‌هاي ويدئویي ورزش كند؟

نشستن بچه‌ها پاي كامپيوتر از صبح تا شب، باعث چاق شدن آن‌ها مي‌شود و اين را همه والدين مي‌دانند. همين‌طور بازي‌هاي كامپيوتري خشن بچه‌ها را بداخلاق و عصبي و مضطرب مي‌كند و اين هم نكته جديدي نيست. اما بازي‌هاي كامپيوتري جديد به بازار آمده‌اند كه شايد اين‌قدرها هم بد نباشند. به تازگي بازي‌هاي ويدئویي جالبي وارد بازار شده‌اند كه بچه‌ها را به فعاليت تشويق مي‌كنند. در اين بازي‌ها، كودك كنترل ويدئویي بازي را به دست مي‌گيرد و بايد فعاليت‌هاي ورزشي فردي را كه در تصوير مي‌بيند تقليد كند. نوع ديگر اين بازي‌ها صفحه‌هاي سنسور داري هستند كه كودك با پريدن و جست‌و خيز روي آن‌ها مي‌تواند امتياز جمع كند. به اين ترتيب، كودك شما عاشق بازي‌هاي ويدئویي است و حتي خودش نمي‌داند در حال ورزش كردن است!





     از چه سني مي‌توانم فرزندم را در صندلي جلوي ماشين بنشانم؟

بدترين كار در ماشين اين است كه حين رانندگي، بچه‌ها را روي پاي خودتان بنشانيد. بچه‌ها تا قبل از 12 سالگي، يا تا زماني كه قدشان به 130 سانتي‌متر نرسيده بايد در صندلي عقب خودرو بنشينند. از 12 سالگي به بعد مي‌توانيد فرزندتان را در صندلي جلو بنشانيد. يادتان نرود كه كمربند ايمني را حتما براي جثه فرزندتان تنظيم كنيد و از او بخواهيد، كمربند ايمني را در طول مسير بسته نگه دارد.





     براي اين‌كه رياضي يادش نرود

تعطيلات تابستان براي بچه‌‌هاي دبستاني يعني 4 ماه دور شدن از درس و مدرسه. بنابراين خيلي طبيعي است كه همه درس‌هايي كه در طول سال ياد گرفته‌اند، كم‌كم يادشان برود. براي اين‌كه كوچولوها جمع و تفريق، ضرب و تقسيم را فراموش نكنند، مي‌توانيد بازي‌هاي جالبي ترتيب بدهيد. مثلا چند تكه كاغذ برداريد و روي هر كدام اعداد 1 تا 20 را جداگانه بنويسيد. بعد 20 تيله رنگي به كودك بدهيد. سپس از او بخواهيد از دست شما يك برگ را انتخاب كند. هر عددي كه انتخاب كرد، بايد انواع جمع‌ها و تفريق‌ها يا ضرب و تقسيمي كه حاصلش برابر آن عدد مي‌شود را با تيله‌ها به شما نشان دهد.





   جلوي نق زدن را بگيريد

اگر كودك شما عادت كرده كه مدام نق بزند و از شما چيزي را به زور بخواهد براي اصلاح رفتار او بايد:



1. به او بگوييد لحن بچه‌هاي لوس را كنار بگذارد و بگوييد :«تو ديگر بزرگ شده‌اي و مي‌تواني مثل بزرگ‌ها حرف بزني.»



2. نق‌نق او را ناديده بگيريد. اگر به خواسته او «نه» گفته‌ايد و دليل‌تان را هم برايش روشن كرده‌ايد ديگر لازم نيست به نق زدن او توجه كنيد. صبور باشيد! كم‌كم‌ خودش بي‌خيال ماجرا مي‌شود.



3. جايگزين منطقي پيشنهاد بدهيد. اگر كودك‌ شما براي صبحانه بستني مي‌خواهد و شما به او «نه» گفته‌ايد، به جاي بستني مي‌توانيد شيرموز را به او پيشنهاد كنيد.





    براي نوه‌هاي‌تان فيلم بسازيد!

تعطيلات تابستان فرصت خوبي است براي اين‌كه داستان زندگي كودك‌تان و روند رشد او را ثبت كنيد. مثلا مي‌توانيد از شعر خواندن او فيلم بگيريد يا صداي او را ضبط كنيد يا نقاشي‌هاي او را اسكن كرده و نگهداريد. همه اين‌‌ها خاطره‌هايي خواهند شد كه بعدها كودك‌تان از آن‌ها خيلي لذت مي‌برد و مي‌تواند آن‌ها را بعدا به نوه‌هاي‌تان هم نشان دهد!



:: موضوعات مرتبط: مجله پزشکی , کودک , ,
:: برچسب‌ها: تست هوش , هوش , کودک , کودکان , آموزش , تربیت , اتاق کودک ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: